Cserediák I.

Sziasztok,

Budapesten tanuló másodikos gimnazista lány vagyok.2014 nyarán lehetőségem adódott egy cserediák programra, ami Horvátországba szólt.

A kerületi önkormányzat testvér települési kapcsolatokat ápol egy horvát várossal, így a gimnáziumból 22 tanuló kapott lehetőséget két hetes Horvátországi cserediák programra.

Ennek azért örültem, nagyon mert nagy Horvátország rajongó vagyok, ugyanis nekünk is vannak telepített lakókocsiijaink Rab szigetén a San Marino autós kempingben Lopar falujában.

Vonattal utaztunk le, ami kevésbé volt kényelmes, mint az a busz, amit a Horvát önkormányzat küldött a fogadásunkra Zágrábban, ugyanis a MÁV a helyjegyeket kétszer adta el így a vonatra való felszállás után azzal szembesültem, hogy már ülnek a helyemen.

A busz elvitt minket egy nagyon szép hotelba ahol kipihenhettük az utazással járó kellemetlenségeket és kaptunk egy nagyon finom vacsorát is.

A vacsorához csatlakozott az önkormányzat néhány tagja és együtt fogyasztottuk el az ételt, majd megköszöntük a kedves fogadtatás és a látogatásukat.

Másnap találkoztunk a cserecsaláddal és diákkal. Én egy nagyon kedves lányt kaptam, aki még a húgomnak is elment volna, mert nagyon hasonlítottunk egymásra.

Átadtuk egymásnak az ajándékokat és körbenéztünk a városba, de csak kocsival. Az igazi túra másnap volt. Az elején a társalgás kicsit nehezen ment és nem is mindig értettük egymást.

Néha segítségül kellett hívni a Google csodáit is, de két nap után már egész folyékonyan ment a duma, és még néhány Horvát szót is megtanultam.

Megtudtam, hogy a dédpapája még magyar volt, és erre erősen utalt is a vezetékneve ami Gaspar volt. Sajnos a családdal csak két napot töltöttünk, mert utaztunk is tovább KRK szigetére.

Az első nap elmentük a Zágrábi állatkertbe, ami nem volt olyan nagyon nagy. Körbejártuk a helyet és próbáltunk minél jobb képet készíteni mindenről.

Én személy szerint nem igazán rajongok az álltakertekért, mert szerintem az állatoknak szabadon kell élniük, de sajnos ez ellen nem tehetek semmit.